Jak jsme marketingově podpořili expanzi Libeřských lahůdek
Libeřské lahůdky, které již přes třicet let působí v Praze a jejich proslulé chlebíčky jsou považovány za ty nejlepší, se rozhodly pro významný krok ve své historii – expanzi mimo Středočeský kraj. Jejich první zastávkou se staly České Budějovice, kde otevřely novou pobočku. Jsme hrdí, že jsme mohli být součástí tohoto procesu a podpořit je v jejich marketingových aktivitách.
Studie online trhu a analýza konkurence
Abychom zjistili, jak si Libeřské lahůdky stojí na trhu, vytvořili jsme kompletní studii online trhu. Ta zahrnovala analýzu aktivit konkurenčních lahůdek, zmapování vyhledávaných témat a trendů v oboru. Na základě této studie jsme navrhli nový marketingový mix nejen pro českobudějovickou pobočku, ale i pro další lokality v ČR. Každou pobočku jsme analyzovali zvlášť, abychom mohli přizpůsobit komunikaci konkrétním cílovým skupinám.
Nová dopadová stránka pro pobočku v Českých Budějovicích
Pro nově otevíranou pobočku v Českých Budějovicích jsme vytvořili kompletně novou dopadovou stránku, která slouží jak pro propagaci pobočky, tak jako dopadová stránka PPC reklamy, sociálních sítí, newsletterů a dalších kanálů. Grafický návrh stránky realizovala společnost Allset Solution, zatímco my jsme se postarali o jeho finální podobu po několika schůzkách s vedením Libeřských lahůdek. Výsledkem je přehledná a uživatelsky přívětivá stránka, která poskytuje všechny klíčové informace.
Soutěž o „Budějčáka“ – chlebíček na míru
Pro českobudějovickou pobočku jsme vytvořili rozhraní pro unikátní soutěž, jejímž cílem bylo nalézt tzv. „Budějčáka“ – chlebíček, který se bude prodávat výhradně v Českých Budějovicích. Na zmíněné dopadové stránce jsme vytvořili jednoduchý, ale funkční systém, kde návštěvníci mohli zaklikávat suroviny, které by na chlebíčku chtěli. Tyto informace se ukládaly do databáze, ze které se následně losovali šťastní výherci, kteří získali krabici chlebíčků zdarma. Slavnostní předání proběhlo na grand openingu nové pobočky.
Přechod na Ecomail a personalizované kampaně
Stávající e-shop Libeřských lahůdek nabízel omezené možnosti rozesílání e-mailů zákazníkům, a proto jsme přešli na osvědčený nástroj Ecomail. Vytvořili jsme šablonu na míru a začali rozesílat personalizované e-maily jak odběratelům newsletteru, tak zákazníkům, kteří historicky na e-shopu nakoupili. Vánoční mailingová kampaň, zaměřená na objednávky proslulé máslové vánočky, byla mimořádně úspěšná a zapříčinila absolutní naplnění výrobních kapacit Libeřských lahůdek.
Technická správa webů
Pomohli jsme Libeřským lahůdkám vyřešit interní technické problémy s jejich brand page a e-shopem, které jsme následně převzali pod svou správu. Zajistili jsme plynulý chod obou webů i během obrovské vánoční špičky, která naprosto zahltila výrobu lahůdek.
Podpora obsahu a vyhledatelnosti ve vyhledávačích
Vytvořili jsme úvodní sadu článků pro dopadovou stránku v Českých Budějovicích, abychom podpořily vyhledatelnost nově vzniklého webu. Obsah článků jsme provázali se sortimentem a doporučili konkrétní lahůdky pro různé příležitosti, jako jsou rychlé ranní snídaně, oslavy nebo svatební občerstvení. Díky těmto článkům, které přesně cílí na vytipovaná klíčová slova, tak web získal vysokou organickou návštěvnost relevantní cílové skupiny.
Placená reklama a optimalizace kampaní
Na základě naší studie online trhu jsme spustili PPC reklamu, která využívala nejhledanější klíčová slova. Díky optimalizaci kampaní a přesnému cílení na cílové publikum jsme dokázali snížit poměr útraty k obratu (PNO) až na 1,2 %. Výsledkem bylo efektivní využití rozpočtu a zvýšení povědomí o nové pobočce, kdy jsme využili především stávající sílu značky Libeřských lahůdek. Po optimalizaci kampaní se navíc zvýšil obrat e-shopu o 30 %.
Spolupráce s marketingovým týmem Libeřských lahůdek
Naše dosavadní úspěchy by nebyly možné bez skvělé spolupráce s marketingovým týmem Libeřských lahůdek, včetně Jitky Hallerové a Lucie Jánské. Lucie například tvoří úspěšný obsah na TikToku, kde se Libeřské lahůdky snaží oslovit mladší generaci, která často míjí jejich pobočky při cestě do školy nebo zaměstnání.
Realizované workshopy
V neposlední řadě jsme pro Libeřské lahůdky zrealizovali sérii celkem čtyř workshopů zaměřených na komunikaci na sociálních sítích, tvorbu obsahu nebo například vyhodnocování úspěšnosti kampaní skrze platformy jako je Google Analytics.
Před námi je spousta dalších výzev. Dosavadní výsledky ukazují, že spojení zkušeností Libeřských lahůdek a naší marketingové podpory funguje skvěle. Těšíme se na další kroky této úspěšné spolupráce.