Jak jsme lokálním cílením oslovili návštěvníky fitness center
Uvádíte na trh nový produkt? Víte, že se vaše cílová skupina schází na určitých místech? Máte omezený budget? V takovém případě můžete využít přesné lokální cílení RTB reklamy, díky kterému se vaše reklama zobrazí lidem, kteří prošli (nebo pravidelně procházejí) vámi vybranými místy na mapě.
Případová studie MISURA
Výrobce elektroniky MISURA, známý svými přenosnými a stolními monitory, se v létě 2021 rozhodl vstoupit na trh s masážními pistolemi. Motivací k tomu byl rostoucí zájem o tuto technologii zejména v USA, kde byly prodeje pistolí v rekordní sezóně 2020 mimořádně vysoké. Po ověření tržní příležitosti začala MISURA intenzivně zdokonalovat soudobé koncepty tak, aby mohla představit inovativní produkt, který zaujme náročnější zákazníky. Vývoj trval několik měsíců a zahrnoval testování a zpětnou vazbu od uživatelů.
Výsledkem této snahy byla masážní pistole MB1 PRO s vysokým výkonem, dlouhou výdrží baterie, ergonomickým designem pro snazší úchop a tlumením vibrací v rukojeti. Naší výzvou bylo v rámci co nejnižšího budgetu zacílit co nejpřesněji na cílovou skupinu a ukázat jí zmíněné klíčové výhody modelu MB1 PRO. V rámci sociálních a obsahových sítí jsme vytvořili první kolo měřených reklam, které měly za úkol upřesnit vlastnosti a chování zájemců o masážní pistole. Cílových skupin jsme identifikovali hned několik, těmi zásadními pro nás byly následující:
Konzument
- muž / žena do 40 let
- navštěvuje pravidelně fitness centrum
- na instagramu sleduje "profily s krásnými těly"
- potrpí si na kvalitu a je inspirován profesionálními sportovci
Masér a fyzioterapeut
- potřebuje, aby mu pistole vydržela na jedno nabití co nejdéle
- potřebuje minimalizovat bolest ruky z úchopu pistole
- potřebuje maximálně šetřit klouby v důsledku tlumení vibrací z pistole
- potřebuje dostatečný výkon na důkladné promasírování
- navštěvuje fitness centrum, nebo v něm přímo vykonává své služby
Profesionální sportovec
- potřebuje dostatečně výkonný přístroj na zahřátí před výkonem
- potřebuje promasírovat zatěžované partie po výkonu
- navštěvuje fitness centrum kvůli celkové kondici
Příprava materiálů
S ohledem na výše popsané cílové skupiny jsme se rozhodli pro natočení videí v prostředí fitness centra a profesionálního rugby týmu, kde právě zástupci naší cílové skupiny vysvětlí klíčové výhody masážní pistole MISURA MB1 PRO.
S naším letitým klientem Factory Pro jsme uskutečnili natáčení videí s profesionálními fitness trenéry, kteří představili výhody masážních pistolí MISURA a ukázali, jakým způsobem s masážní pistolí pracovat. Kromě videí jsme pořídili i profesionální fotografie pro sociální sítě a bannery pro další reklamní účely.
S předním českým rugby týmem RC Praga Praha jsme se domluvili na spolupráci, v rámci které vzniklo video zachycující regeneraci hráčů po tréninku, během které využívají masážní pistoli MISURA MB1 Pro. Poděkování za domluvení spolupráce náleží Richardovi Novákovi.
RTB kampaně pro přesné cílení na fitness centra
Protože nám v rámci našich cílových skupin vyšla silná souvislost s fitness centry, potřebovali jsme zvolit způsob jak co nejpřesněji a zároveň plošně po celé ČR oslovíme jejich návštěvníky pomocí online reklamy. K tomuto účelu se perfektně hodí RTB kampaně. Ty dokáží cílit geograficky s přesností na desítky metrů. To jsme si v minulosti již několikrát ověřili, když jsme využívali RTB kampaně pro naše B2B klienty. Náš vývojový tým sestavil skript jehož pomocí získal GPS souřadnice všech českých fitness center z volně přístupných map. Poté jsme sestavili kampaně, které na lidi v okruhu nižších stovek metrů kolem těchto souřadnic cílily následujícím dvoufázovým způsobem:
- Nejprve jsme RTB kampaň zaměřili na uživatele, kteří se v danou chvíli nacházejí ve fitness centru. V této fázi pro nás nebylo primárně důležité, aby si návštěvník fitness centra všiml námi zobrazovaného banneru. Chtěli jsme pouze zaznamenat uživatele a vytvořit si z nich publikum. Využili jsme proto možnosti systému AdForm snížit nabídku za zobrazení výměnou za negarantované shlédnutí.
- Poté jsme vytvořili druhou RTB reklamní sestavu, kterou jsme zacílili na publikum z první fáze. Tyto uživatele, kteří v nedávné minulosti fitness centrum navštívili, jsme poté remarketovali a zobrazovali jim (již garantované) reklamní bannery vedoucí na připravené dopadové stránky pro masážní pistole. Na nich jsme lidem ukazovali mimo jiné videa představující klíčové výhody masážních pistolí MISURA.
Výsledkem byl záchyt vysoce relevantních návštěvníků pro weby a sociální sítě MISURA i prodeje přímo z RTB kampaně.
Podpora přes Google Ads
Kampaň jsme dále podpořili obsahovou reklamou v YouTube přes Google Ads. Jako publikum pro videa jsme zvolili jednak remarketingové publikum našich návštěvníků (ty, které jsme dosud přivedli přes RTB kampaně) a dále cílení na podobné uživatele prostřednictvím zjištěných zájmů. Jako obsah jsme zvolili videa vytvořená během natáčení ve fitness centru Factory Pro a s rugby týmem. Tím jsme byli schopni co nejpřesněji doručit klíčové výhody masážní pistole MB1 PRO její cílové skupině. Výsledek byl ohromující! Došlo ke strmému nárůstu prodejů masážních pistolí MISURA zejména modelu MB1 PRO. A to jak jak u distributorů, tak zejména na eshopu MISURA. MB1 PRO sesadila v prodejnosti dosavadní jedničku - nejlevnější model MB3.
Zapojení sociálních sítí
Společně s RTB a PPC kampaní běžela i propagace na Facebooku a Instagramu. Abychom se dostali rychle do podvědomí, vytvořili jsme, mimo jiné, soutěž o masážní pistoli. Postupně jsme do propagace zapojili i vybrané influencery. Ti se nám díky našim materiálům začali ozývat sami. Zaujaly je totiž unikátní vlastnosti modelu MB1 PRO, o který měli sami zájem. Díky tomu jsme uzavřeli spolupráce například osobním trenérem a nutričním specialistou Petrem Sedláčkem, který je na sociálních sítích známý jako Muscular Daddy, nebo s modelkou Ivetou Kindlmanovou.