Jak jsme RTB reklamou díky přesnému geolokačnímu cílení zvedli prodeje v B2B i B2C
Pro naše klienty mimo klasické PPC kampaně, Performance Max kampaně nebo kampaně na sociálních sítích spravujeme i další typy reklam . V případě, že chceme využít velmi přesné geolokační cílení, osvědčila se nám tzv. RTB reklama. Ta svou zkratku získala z anglického názvu Real Time Bidding, a tak tento druh reklamy umožňuje inzerentům dražit reklamní prostory na webových stránkách v reálném čase. Když uživatel navštíví stránku, která nabízí reklamní plochu pro zobrazení banneru, je tato informace okamžitě poslána do aukčního systému RTB. Inzerenti pak mohou v reálném čase “bojovat” o toto místo nabízenou částkou, přičemž vítězný inzerent získá právo zobrazit svou reklamu uživateli.
RTB reklama nabízí přesné geolokační cílení v perimetru desítek až stovek metrů. Díky tomu dokážeme zacílit reklamu na jednotlivé budovy nebo celé areály, ve kterých se pohybuje námi vydefinovaná cílová skupina. Kromě geolokačního cílení nabízí AdForm, prostředí pro správu RTB, cílení na určitá publika. Tato publika (skupiny lidí s podobnými zájmy) si může inzerent nakoupit od jiných společností, nebo si je sestavit sám. Při naší několikaleté zkušenosti práci s RTB reklamou se nám osvědčilo nenakupovat cizí publika, která mohou být nepřesná, a tak si cílové skupiny uživatelů sestavujeme sami na základě jejich předchozích vyhledávání ve vyhledávači Google nebo návštěvy konkurenčních webových stránek.
Jak jsme díky RTB reklamě zvedli prodeje zdvižných vozíků
RTB reklamu jsme využili pro našeho dlouhodobého klienta STILL, který se soustředí na B2B prodej paletových nízkozdvižných a vysokozdvižných vozíků, tzv. paleťáků. Abychom zaručili, že se naše reklamní bannery budou zobrazovat relevantní cílové skupině, která s paleťáky pracuje, využili jsme přesné geolokační cílení na velké logistické areály. Díky tomu jsme bannery zobrazovali nejen vysoce postaveným manažerům v takových firmách, ale i řidičům kamionů nebo pracovníkům s manipulační technikou.
Podobnou strategii jsme využili i v případě mobilních myček pro manipulační techniku. RTB reklamu jsme zacílili na velká logistická centra, která byla jednou z cílových skupin pro mobilní myčky. Takto cílená kampaň dosahovala CTR (míry prokliku) až 10,4 %, a na připravené dopadové stránky jsme tak dokázali přivést velké množství relevantních a konverzních uživatelů.
Jak jsme RTB reklamou podpořili prodej betonové dlažby
Podobné geolokační cílení jsme využili i v rámci subdodávky pro klienta Presbeton, který nabízí nejen betonové dlažby, ale také další betonové prvky. V tomto případě náš vývojový tým z volně přístupných map vyexportoval přesné souřadnice na velké areály se stavebním materiálem, kam lidé jezdí při realizacích jakékoliv rekonstrukce.
Takto zacílené RTB kampaně jsme doplnili o klasické obsahové a video PPC kampaně z Google Ads, ve kterých jsme cílili na konkurenční webové stránky nebo weby, které klienti navštěvují před tím, než řeší nákup dlažby. V tomto případě se jednalo o webové prezentace prodejců bazénů. Díky tomu se naše reklama zobrazovala i lidem, kteří právě zvažují pořízení nového venkovního bazénu, a dalo se tak předpokládat, že v blízké budoucnosti budou muset řešit i okolní betonovou dlažbu. Naše předpoklady se ukázaly být správné a skrze RTB reklamy jsme na web klienta přivedli více než 15 000 uživatelů.