Jak jsme ze sociálních sítí vybudovali nový náběrový kanál pro minerální vodu Vincentka
Vincentka, renomovaný výrobce přírodní minerální vody s léčivými účinky, se rozhodl posunout svou přítomnost na sociálních sítích na vyšší úroveň. Vincentka se na sociálních sítích nejprve zaměřovala pouze na občasný obsah, hlavně během vánočních kampaní, které však nepokrývaly plný potenciál jejich značky. V roce 2022 jsme převzali správu jejich profilů na Facebooku a Instagramu a přistoupili k důkladnému plánování a strategickému přístupu.
Rozšíření obsahu na sociálních sítích
Na Facebook jsme začali pravidelně přidávat obsah zaměřený nejen na produkty značky Vincentka, ale také na Luhačovice, místo, kde se Vincentka těží, a jeho okolí. Fotografie, tipy na výlety a kulturní informace poskytovaly hodnotný obsah pro místní obyvatele i turisty, přičemž současně propagovaly značku Vincentka.
Na Instagramu jsme se zaměřili na produktový obsah, včetně různých forem balení a užití Vincentky, jako jsou spreje a pastilky, vhodné zejména na podzim a na jaře. Stáli jsme rovněž u představení nového produktu - Vincentka v plechovce. Kromě produktových informací jsme se zaměřili na zdůraznění historických aspektů značky, jako je časová osa událostí spojených s Vincentkou, včetně fotografií z prvního vrtu na vodu či prvních skleněných obalů.
Obsah byl strategicky propojen s vlastnostmi produktu, jako je obsah horčíku a draslíku, a zdravotními tématickými okruhy, jako jsou zdravé dásně nebo nemoci, které Vincentka pomáhá léčit. Tento přístup pomohl zvýšit relevantnost obsahu a zapojení uživatelů.
Abychom nový produkt, Vincentku v plechovce, mohli představit zákazníkům, navrhli jsme podobu nové mikrostránky Zdraví v plechu. Ta slouží nejen k vysvětlení zdravotních benefitů minerální vody Vincentka, ale především k vysvětlení výhod plechovkového balení. Na tuto dopadovou mikrostránku jsme pak vodili uživatele nejen z reklam na sociálních sítích, ale také z RTB reklamy.
Zvýšení počtu sledujících a náběr nových uživatelů
S cílem zvýšit počet sledujících a zvýšit povědomí o produktech Vincentky jsme každý měsíc spustili šest boostovaných příspěvků, přičemž každý byl cílen na dosah a náběr nových sledujících. Často jsme měnili kampaně, aby se uživatelům nezobrazovala opakující se reklama, což přispělo k vyššímu zájmu a interakcím.
Při správě Facebooku jsme se také setkali s výzvami ohledně některých produktů, které byly považovány za lékařské, jako například nosní spreje nebo pastilky. Museli jsme se vypořádat s blokováním reklam a podávat odvolání, ve kterých jsme vysvětlovali, že se nejedná o lékařský produkt a splňuje veškeré požadavky, které Google na propagované produkty klade. Důležitým faktorem byly úspěšné předchozí spolupráce, které nám pomohly získat důvěru platformy.
Díky strategické správě sociálních sítí jsme dosáhli zvýšení povědomí o značce Vincentka, zvýšení sledujících a posílení propojení s cílovou skupinou. Již během prvních měsíců spolupráce se nám podařilo navýšit počet sledujících na Instagramu a Facebooku o více než deset procent, reklamní příspěvky dosahovaly až 12% CTR.