Jak se podílíme na růstu výrobce pergol Alutech Bohemia
Chcete začít cílit na vaše zákazníky placenou PPC reklamou a přemýšlíte jak začít? Nebo už PPC reklamu využíváte a přivádí vám jen návštěvníky, zatímco vaše konkurence úspěšně prodává? Zkuste se místo zvýšených nákladů na kredity více zaměřit na optimalizaci a pochopení chování vaší cílové skupiny.
Audit PPC kampaní
Alutech Bohemia je předním českým výrobcem a prodejcem pergol a stínící techniky. Ještě počátkem roku 2021 byla pro Alutech Bohemia hlavním zdrojem objednávek osobní doporučení na základě kvalitního zákaznického servisu. PPC kampaně jim přiváděly pouze jednotky až desítky klientů. Proto se rozhodli změnit dodavatele, a v případě, že se zlepší výkon kampaní se stávajícím rozpočtem, zainvestovat do PPC více.
Po úvodním auditu stávajících kampaní jsme nalezli značný potenciál pro zlepšení výkonu kampaní. Původní kampaně jsme překopali od základů. Na základě analýzy klíčových slov v nástroji WebMedea jsme identifikovali nová klíčová slova, na která chceme ve vyhledávačích cílit. Původní textace inzerátů jsme upravili tak, abychom docílili co nejvyššího skóre kvality a posouvali jsme reklamu Alutech Bohemia na vyšší pozice. Strategii kampaně jsme upravili na maximalizaci prokliků, abychom dokázali na web přivádět co nejvyšší počet lidí. Již po prvních měsících běhu optimalizovaných kampaní jsme dosáhli dvojnásobného počtu odeslaných poptávek, a to vše s rozpočtem v původní výši.
Vylepšení a zrychlení dopadových stránek
Dopadové stránky kampaní jsou klíčovým bodem v rozhodovacím procesu zákazníka. Dopadová stránka musí obsahovat nejdůležitější informace a klíčové konkurenční výhody podané srozumitelnou formou a nasměrovat zákazníka k dokončení objednávky. Navíc, pokud web bude pomalý a jednotlivé stránky se budou dlouho načítat, může to zákazníka odradit a zapříčinit jeho odchod z webu. Na všechny tyto atributy, které ovlivňují počet uskutečněných objednávek, jsme Alutech upozornili a navrhli řešení.
Klient nám na základě našich úspěchů s optimalizací kampaní svěřil kompletní správu webu, a tak jsme navržené změny mohli aplikovat. Na dopadových stránkách jsme také optimalizovali nastavení měřených konverzních cílů, podobu a umístění CTA tlačítek a podobu poptávkových formulářů. Rovněž jsme zjednodušili a zpřehlednili mobilní verzi stránek, jelikož právě z mobilních zařízení přicházela většina vyplněných poptávek.
Nová strategie a šestinásobně zvýšení konverzí
Díky těmto dalším úpravám se nám podařilo počet poptávek zvýšit dokonce na šestinásobek. Nadále jsme pro udržení nastoleného trendu kampaně optimalizovali. Kampaně jsme rozdělili do více reklamních sestav (assetů) tak, abychom pro každé klíčové slovo měli samostatnou sestavu s maximálně personalizovaným inzerátem a dopadovou stránkou. Díky této změně můžeme jednoduše vyhodnocovat přes jaká klíčová slova dokážeme přivádět relevantnější uživatele a na základě toho rozdělujeme rozpočet na jednotlivé sestavy.
Dále jsme na základě analýzy chování příchozích zákazníků na web upravili časová okna, ve kterých se naše reklama uživatelům zobrazovala - zjistili jsme totiž, že více konverznější jsou uživatelé, kteří na web přijdou v odpoledních hodinách. Kampaně jsou rovněž segmentovaná dle cílové lokality, kdy na různá místa nejen v České republice, ale také na Slovensku, vedeme odlišnou marketingovou komunikaci.